Beta Version --- إطلاق تجريبي

"Strengthening Awareness, Engagement, and Support Among The Stakeholders of The University Toward Excellence"

PSU
Information Technology Center

مركز تقنية المعلومات

تأسس مركز تقنية المعلومات في عام 1999م، وهو أحد الوحدات الجامعية المستقلة (غير الأكاديمية) إذ يوفر المركز مرافق الحاسب لجميع الكليات، وأعضاء هيئة التدريس، والطلاب في الجامعة، كما يقدم أيضًا الإرشاد وخدمة التوثيق، وكل ما يحتاجون إليه لاستخدامهم الفاعل. المرافق متاحة لجميع طلاب الجامعة وتتوافر فيها خدمة دعم تقنية المعلومات لأبحاث المستخدمين الشخصية أو دوراتهم التدريبية.

استكشف المزيد
Statistics and Information Center

مركز الإحصاءات والمعلومات

ويتبع مركز الإحصاءات والمعلومات لعمادة ضمان الجودة والتطوير، ويرفع تقاريره الرسمية إلى العميد بشكل دوري. تم إنشاء مركز الإحصاءات والمعلومات ليوفر الدعم الإحصائي والمعلوماتي لجميع الوحدات في جامعة الأمير سلطان. ويقدم البيانات والإحصاءات في جميع المراحل الخاصة بالمشاريع، كالاعتماد الأكاديمي للبرامج أو غيرها من بعض المهام التي تحتاج إلى دقة عالية. ويعد نطاق المركز واسعًا، حيث يشتمل على التحليل الإحصائي الرسمي، وعرض مرئي للبيانات، ووضع النماذج التنبُّئية بين مجالات أخرى.

استكشف المزيد
E-Learning Centre

مركز التعلم الإلكتروني

أسّس مركز التعلم الإلكتروني في جامعة الأمير سلطان في شهر سبتمبر من عام 2014 م وذلك لمساعدة أعضاء هيئة التدريس على تصميم مقررات دراسية فاعلة متنوعة من خلال اعتماد أفضل الممارسات التقنية في عملية التعلم والتعليم. ويُقدم مركز التعلم الإلكتروني القيادة والدعم للتقنية التعليمية في جامعة الأمير سلطان من خلال العمل في إطار الشراكة مع وحدات أكاديمية وإدارية لتلبية احتياجات المؤسسة التعليمية الرائدة في التعليم. ويعدّ مركز التعلم الإلكتروني المصدر الرئيس للتقنية التعليمية وخدماتها على مستوى الجامعة المتمثلة في دعم الطلاب وأعضاء هيئة التدريس وموظفي الجامعة ومنسوبيها.

استكشف المزيد

Scholarship Office

One of the aims of this program is to encourage students to continue their higher education, incentivize them to achieve excellence in education and to create a supportive environment for learning and working. The program also aims to support high school graduates and excellent university students; in addition, offering a scholarship to students who meet the conditions of admission to PSU but cannot apply due to their personal circumstances, such as orphans and the needy.

Explore more
Scholarship Office
International Affairs Office

International Affairs Office

The International Affairs Office’s (IAO) mandate is to facilitate and administrate PSU engagements with international partnering institutions and agencies. Its authorization is found in the PSU’s vision and mission statements.

Explore more
Public Relations and Media Center

Public Relations and Media Center

Public Relations and Media Center is responsible for ensuring that the College's internal and external communications support PSU’s mission, image and strategic plan. PRMC consist of three units: Media Unit, Public Relations Unit, Visual Documentation Unit & Marketing and Advertising Unit.

Explore more
Quality Assurance Center

مركز ضمان الجودة

تم إنشاء مركز ضمان الجودة لمراقبة جودة المعايير التعليمية والإشراف عليها في جامعة الأمير سلطان؛ للمساعدة على تحقيق الاعتماد الوطني والدولي لبرامج الجامعة. يركز المركز على نشر ثقافة الجودة في الجامعة من خلال الدعم المستمر والإرشاد الفعال، ما يؤدي إلى بناء خبرات متميزة في جميع العمليات الأكاديمية والإدارية. ويهدف إلى التحقق والتأكد من تنفيذ خدمات الجامعة بطريقة تلبي أو تتجاوز المتطلبات التعليمية الداخلية والخارجية وتوقعات أصحاب المصلحة.

Explore more

Strategic Planning and Development Center

PricewaterhouseCoopers strategic planning review completed and reported to the Board of Trustees in January 2019. Every stakeholder group was represented in the review, including board members, PSU leadership team, employers, alumni, faculty, students and staff.

Explore more
Strategic Planning and Development Center
Teaching and Learning Center

Teaching and Learning Center

Prince Sultan University is well known for the quality of its students' education and the creativity and commitment of our staff. The Teaching and Learning Center works with faculty members, administrative staff, and students alike to enrich their educational experience. The Center encourages innovation and the exchange of ideas and methods.

Explore more
Translation and Authoring Center (TAC)

Translation and Authoring Center

يُعدّ مركز الترجمة والتأليف (TAC) مركز ترجمة متخصصًا يُقدم الحلول اللغوية من ترجمةٍ وتحريرٍ وتدقيق، ويُلبي احتياجات جامعة الأمير سلطان الخاصة بالتأليف، إضافة إلى احتياجات الجهات المحلية والإقليمية.

Explore more